IMBAS KEMBALI (EPISODE 2)

Hey Hey! Hye Hye! ~PEACE~

Assalamualaikum..

Korang nampak kan entry aku kat atas nih, IMBAS KEMBALI (EPISODE 2). Sebelum tu, nah baca IMBAS KEMBALI (EPISODE 1) nih dulu..

BELAJAR NAIK BASIKAL
Aku start belajar memandu menunggang basikal time aku 4 tahun. Kak aku yang ajarkan, aku dulu stay kat kawasan taman perumahan. Tepi jalan dilengkapi dengan sistem perparitan yang sangat sistematik *tetiba masuk sejarah* masa aku bawak basikal tu, dengan menggunakan gear paling tinggi, wah! aku terus memecut menuju ke arah parit tanpa menghiraukan kakak aku mengejar dengan terujanya.

"Adik!! kona basikal tu, ada parit kat depan" kakakku berkata-kata,

Tapi aku buat derk ja, almaklumlah, budak ketegaq (degil) memang lagu nih. Maka tibalah masanya untuk aku membuat terjunan yang paling berstyle, perghh!! sakit beb! lutut ngan siku aku berdarah siot, cecair merah terus mengalir tanpa belas kasihan kat aku yang tengah meraung bagai nak qak.

 
eh?
 
 
RAMBUT TERBAKAR
Ni satu lagi masalahnya, rambut terbakar? apa yang aku dah buat?
 
meh aku nak habaq, dulu aku ni 'brutal' weh!! brutal cara budak-budak la. Aku pi join ngan bebudak laki yang umur pun lebih kurang aku la, ada yang dah masuk sekolah rendah pun.
 
Pssssstttt! aku join grup laki tau.. hek hek.. peace yooo! kami pi bakar pokok pisang orang (kejam kan) tapi tu zaman dahulu kala, time tak matang lagi. Serius beb! hangus pokok tu kami kerja kan, kihkihh.. Sekali kena tempik (jerkah) dengan tuan punya pokok, berterabur kami semua lari, berpecah-belah. Kami semua balik rumah, buat muka suci tanpa dosa..
 
Aku pun pintal-pintal la rambut aku nih, sekali reput beb! dengan keadaan yang tak matang tuh, aku ingat hal tu normal ja, tapi bila dah besar sikit dan kepala otak aku ni pun boleh tahan matangnya jugak, baru aku perasan yang rambut aku reput tu sebab terbakar. Tapi Alhamdulillah la, selamat tak botak terus,
 
TERJUN DALAM ABU
Kes ni aku tak mau cakap banyak, memang sakit, kalau setakat abu ja tak pa lagi. Nih atas ja aku nampak abu, dekat bawahnya, perghhhh!! berbara weh!
 
"Jangan lompat dik! ada api" bapaku berpesan kepadaku.
 
Tapi aku rasa semua orang dah sedia maklum yang aku nih spesies ketegaq piang. Aku endahkan larangan abah aku tuh, dekat situ pun ada batang pokok nyok (kelapa) , aku tengok abah aku tak dak kat situ, so dengan beraksikan ala-ala penerjun kebangsaan, aku pun membuat terjunan mendarat menggunakan kaki
 
"Arghhhhh!!! sakittttttttttttttttttttttt!!" teriak aku di tempat kejadian, abah aku pun berlari-lari seperti atlet yang memasuki acara 400 meter berpagar. Aku pun balik berendamkan air di kaki dibantu oleh bapakku..
 
 
Ini pokok pisang  nyok
 
Dah-dah!! sampai sini ja aku boleh cerita, kenangan lain, aku tak mau cerita, biarlah menjadi kenangan.
 
Thanks weh sudi habiskan masa hampa semua baca entry aku hat tak seberapa nih..Aku cau dulu.
 
Assalamualaikum
 
 




Korang Suka? LIKE Sekali Dan Tinggalkan Comment

No comments: